Wysyłanie czeków z telefonu lub innego urządzenia przenośnego jest bardzo wygodne – z wyjątkiem przypadków, gdy proces przebiegnie nieprzerwanie i uniemożliwia wypełnienie Twojego depozytu. To bardzo frustrujące, zwłaszcza gdy musisz wybrać się osobiście do banku, aby upewnić się, że czek dostanie się na konto.
Mobilny depozyt gotówkowy jest najpopularniejszą cechą bankowości mobilnej. Konsumenci i banki coraz częściej poddają się tej wygodzie i efektywności. Najnowsze, najbardziej zaawansowane aplikacje bankowe, jeśli chodzi o lokaty bankowe sprawdzają się dużo lepiej niż aplikacje starszej generacji. Mimo to, istnieje kilka sztuczek dodatkowo podpowiadających jak prawidłowo zarządzać zasobami w banku za pomocą komórki. Może to być np. zadanie które obejmuje sprawdzanie odrzuconych czeków.
Wiele nowszych aplikacji dzisiaj działa w trybie wideo – jednak, by móc z tego skorzystać należy założyć lokaty w ramach największych banków korzystających z nowszych technologii. Aplikacja którą oferuję wyświetli ci najlepsze opcje, pozwalające na maksymalne wykorzystanie mobilnych rozwiązań. Urządzenie automatycznie rejestruje użyteczny obraz, co znacznie ułatwia zarządzanie kontem. Pamiętaj też, że warto aktualizować aplikację bankową do najnowszej wersji obsługiwanej przez urządzenie.
Chcesz w pełni korzystać z bankowości mobilnej? Postaraj się o dobrą moc sygnału
Potrzebny jest silny sygnał telefonu komórkowego, który wyświetli obraz sprawdzający, aby przejść do serwera bankowego i zostać zweryfikowanym. Jeśli twój sygnał jest słaby, poczekaj, aż pojawi się lepszy sygnał przed próbą złożenia czeku, bo inaczej mogą być problemy z depozytem mobile.
Potwierdź stan kontroli – dwukrotnie
Niektóre kontrole są odrzucane po inspekcji z powodu słabego zdjęcia lub brakujących informacji. Jeśli czek był za małą kwotę, możesz tego nie zauważyć – jednak nowoczesna aplikacja i tak pomoże ci podjąć odpowiednie kroki w celu rozwiązania problemu. Twoja aplikacja ostrzega, kiedy depozyt zostanie zrealizowany, ale musisz podjąć dalsze kroki w celu potwierdzenia, że pieniądze trafiły na Twoje konto za pomocą aplikacji mobilnej lub po zalogowaniu się na stronie banku. W ten sposób w pełni wykorzystasz bankową aplikację.